F Y R A

1
Helt sjukt, nu är det fyra dagar kvar innan planet lyfter mot magaluf! 
Så imorgon bär det äntligen av till Sundsvall för att handla nya kläder!
På egen hand dessutom för jag fick ingen som följde med mig, men det funkar det med!

Idag har vi bladat goda drinkar på skolan så nu vet jag vad jag ska blanda till studenten! 👌

Kvällen i onsdags var jätte rolig, verkligen en super avslutning med tanke på att det var sista dagen i köket! 
Tänkte visa lite bilder! 

Smaken rotselleri
Sticklök,rotselleripure, pilgrimsmusslor

Smaken vitlök
Skadjurskompott med krämig sås och vitlöks krutong!

Smaken chili 
Steltjätteräka med soyavinegrett

Smaken wasabi
Sushi med inlagd ingefära, soya och tong caviar

Smaken rökt
Minihamburgare med bbq sås, stekt lök,
Grillad paprika och hemmagjord hamburgerbröd 

Smaken ruccola
Minipizza med mozzarella, parmaskinka och ruccola

Smaken timjan
Lamracks  med timjan marrinad 
Med vit sparris och rostade gulbetor

Vi hade även fler rätter man han inte knäppa kort på alla men jag tyckte allt vart jätte bra och gästerna vart jättenöjda!