Operation Nr2

0
Ungefär vid samma tidpunkt förra året hade jag opererat en fot som jag ramlat på jobbet och gjort illa... eller jag hade inte ramlat men jag stukade foten så illa att mitt ledband gick sönder så det behövdes operation.. jag var då i v14 med Melanie och det var planerat att jag skulle vara vaken under operationen pga att jag var gravid men det ändrades och jag vart sövd, tack och lov!
efter operationen fick jag gips och sedan en "stövel" jag skulle gå med för att hålla stabiliteten i foten.. men kände redan när jag skulle börja gå utan allt stöd att det var något fel och jag hade ont men förmodligen var det för att jag hade opererat mig!
Men så lyckades jag stuka foten ännu en gång och då kände jag direkt att det gick åt pipan, jag besökte ortopeden igen men dom tyckte jag skulle återgå till jobbet och fortsätta, sagt och gjort så jobbade jag men nu sitter jag här 1 år senare och har precis fått redan på att jag nu i maj ska operera om foten en gång till då det är återigen trasigt i foten.. nervös är bara förnamnet då jag vet hur fruktansvärt ont det gjorde!
Förutom att det kommer göra ont känns det så tokigt nu när jag har Melanie att ta hand om så hamnar jag men gips och kryckor... som tur är, är väl Melanie har sin fina pappa och jag har Patrik som ska vara hemma med oss i några veckor då jag inte kommer kunna gör allt Melanie kräver! Trors att jag har gips och ont så tycker jag att det ska bli riktigt mysigt att få ha patrik hemma med oss ett tag och att vi kan umgås lite mer hemma än bara efter jobbet och på helgerna!
 
Chefen hörde även av sig idag och frågade om jag ville jobba lite framöver, en tjej sökte tjänstledig och hon jobbade varannan helg lördag och söndag som jag nu ska få ta tills min operation blir av, vart så himla glad idag när han frågade mig det är juh superbra att kunna spara mamma dagar och även får lite mer pengar för man tjänar juh mer på att jobba än att vara mamma ledig... inte för att jag inte vill vara hemma men det är skönt att komma ut ibland och även bra för pappan att vara hemma med Melanie själv! 
så nu kommer jag att jobba ett tag framöver på ica supermarket Färila och ingen kan vara lyckligare än jag, stormtrivs på jobbet!