Operation Nr2 - Bokad

0
Chocken jag fick när jag hämtade posten igår och såg att jag fått prev från Gävleborgslandsting... forstod att det var operationsdatumet för foten, tänkte att nu kan både jag och patrik börja planera över ledigheten och så vidare i maj... men CHOCKEN med stora bockstäver är att operationen är nästa vecka, på torsdag den 28/4 ska jag operera min fot, så himla nervös men även känns det så skönt att få det gjort ovh att jag kanske kan gå ganska skapligt till sommaren! 
Så nu sitter jag i soffan hemma och ska beställa skydd till kryckorna slipper jag få så himla ont i armbågarna och händerna! Sist jag hade kryckor gjorde det så himla ont när man är så ovan att gå med dom! 
så planerna jag hade med att åka till sundsvall & göra mina fransar fick vi göra lite tidigare men inte gör det något att jag får åka till sundsvall tidigare än planerat... men känner att det vart lite brottom med allt just nu när det vart så snart men tur att patrik ska vara hemma med oss så jag får hjälp! Men ska fixa lite saker som jag vill ha hemma efter operationen och lite saker som jag ska fixa i sundsvall som är viktiga innan operationen blir! 
 
En posetiv sak är att jag såg nu på min beställning ifrån personligalmanacka att dom har gjort klart den och att den väntar på att posten ska hämta den så snart ligger den i vår brevlåda! 
 
Igår kom Melanies fantastiska farmor hit och satt barnvakt medas jag och Patrik fick åka på bio tillsammans, filmen vi såg vart djungelboken och den var riktigt bra! skulle verkligen vilja se den igen och hoppas även på att det kanske kommer en uppföljare! 
 
 
 
Igår innan bion möblerade jag om i sovrummet.
Melanie har alltid sovit brevid mig i sin spjälsäng, men hon har juh ändå alltid varit så nära men igår bestämde jag mig för att ändra till hur det såg ut innan hon föddes... det vart så himla trångt för mig och patrik att kliva upp ur sängen, patrik hade inte en enda liten plats för att han skulle kunna kliva ur sängen och gå på utan han fick krypa ur sängen varje gång och jag hade en liten bit jag kunde stå på eftersom jag skulle kunna komma åt Melanie... men iaf så har hon nu fått flyttat på andra sidan rummet, är verkligen inte långt imellan hennes säng och våran säng men kändes så himla komstig att hon inte sov brevid mig inatt...
Mammas fina preinsessa! 
   
 
 
Pappan jobbar sent idag så nu ska jag och Melanie klä på oss och ta en tur runt byn en sväng... blir dock inget långt då jag inte riktigt vet hur min fot kommer reagera... fick så himla ont i foten sen läkaren var där och kände och böjde men hon flyttade säkert på något som hade lagt sig " tillrätta" som jag hade lärt mig leva med!