Halvårsfotograferinga

0
Dagen före Melanie fyllde 6 månader så var vi och knäppte kort hos Anna-Lena Nordebo, superduktig fotograf.. vi var där den 4 denna månad och jag har gått och vänta så spännt på att få se dom fina bilderna men har inte hört någonting men tänkte att hon ringer juh när dom blir klar så igår hoppades jah på att hon iaf skulle ringa till veckan! 
 
Men i morse när jag och snusan var och borstade dom ynka två tänderna hon har så hade jag ett missat samtal, och det var ifrån henne... men det visade sig att bilderna hade varit klar för länge sen och hon hade försökt ringa mig flera gånger och skickat massa sms men inte fått något svar, men tillslut hade hon sett att det var fel nummer hon skickade till... antingen hade hon skrivit fel eller så var det jag som sagt fel till henne från början men det skillde bara på en 0 när det egentligen skulle vara en 2... men tur var så har hon nu fått tag i mig och vi ska få åka dit och hämta bildern kl 13,45 gissa vem som kommer stå på hennes gård och vänta på att få se bilderna! så himla glad att vi ska hämta dom idag! 
 
Till lite tråkigare saker... eller jaa inget som drabbar någon annan än mig själv! 
Köpte en ny vagn förra månaden, en bugaboo donkey mono och har tyckt ända sen vi hämtade den att det var något konstigt när jag gick med den, typ som om jag hade satt handtags nivån på olika höjd så den vart sne men patrik körde vagnen nu för nångon dag sen och så sa han direkt.. men mika, har du inte kännt att hela vagnen är sne?! 
då klickade det, jag hade inte haft fel utan det har verkligen varit sne, chassit på vagnen är snett och framhjulet gnisslar och gnekar som om man skulle gå i en gammal trapp antagligen för att chassit är snett.. 
så ringe ner till Babyproffsen i sundsvall där vi köpte vagnen och förklarade hur det var och dom var så himla snäll... dom skullee prata med sina chefer som var där idag och så skulle dom fixa till det... hur bra är inte det och det passar juh ännu bättre när vi ska ner till birsta på Måndag! 
tycker verkligen att Babyproffsen i sundsvall är en toppenbutik, alla är hur snäll och hjälpsam som helst! Rekomenderar den butiken! 
Åker mer än gärna till sundsvall nu för att köpa Melanies nya bilstol, har en butik i Hudiksvall men väljer att åka dit man får bäst bemötande och bästa hjälpen!
 
Vi har Mono vagnen men om vi skulle få en till liten så uppgraderar vi den till en Duo, toppenbra! 
 
 
Melanie sover just nu ute i vagnen och jag ska börja fixa iordning kvällens middag... det ska bli Grönpepparbiff och det är efter Jennys matblogg's recept, då jag har svårt att hitta på vad vi ska äta till middag så kollar jag alltid på hennes blogg och vips så vet jag hela veckans meny... verkligen en matblogg att rekomendera! 
 
 

*
 
Har haft lite on i magen... eller jaa ganska mycket ont i magen för att operationen redan ska ske nästa vecka!
ont i magen för att patrik inte kan jobba när jag vet att dom har supermycket på jobber som ska bli klart, han får jobba över varje dag nu och dessutom börjar han jobba stax efter 5 varje morgon när han egentligen ska börja kl halv7, känns så tokigt att han måste vara hemma på grund av mig...
 
har även ont i magen för var juh så himla glad när jobbet erbjöd mig jobb varanna helg fram tills min operation skulle bli, som var planerat i maj, så då skulle jag juh kunna jobba någon helg men igår fick jag ringa till chefen och tala om hur det var och han förstod juh såklart men ändå, det finns en ångest för att jag ställer till det och att jag måsta tack ifrån mig jobbet!
 
Men igår när vi satt i soffan så sa Patrik " jag längtar tills jag ska få vara hemma med er till veckan" 
Åå va glad jag vart då, känndes som en stor sten släppte ur bröstet när han faktisk vill vara hemma!
Han är bäst min Patrik! 
 
*

 
 
Nu ska jag köra igång med maten och så ska jag skriva en lista för vad jag ska handla till morgondagens middag, mamma, Niclas, lillebror och lillasyster ska komma och äta lite mat hos oss efter jag slutat... Det blir inget speciellt men det blir en variant av nachos fast med mig egen "pulled chicken" och dom vanliga tillbehören!