Recept - chorizo

3
 
 
 
korvstroganoff med BBQ & Chorizo

1 chilistång
1 vitlöksklyfta 
2 charlottenlök
1 paket chorizo
2 dl matlagningsgrädde
5-6 färska champinjoner
Ketchup 
BBQ sås
 
1. Börja med att fin hacka chili, vitlöken & löken sedan fräs dom tillsammans i pannan.
2. skär champinjonerna i tunna skivor, sedan lägg i pannan. 
3. skär korven i den storleken du vill ha dom och sedan lägger du även dom i pannan.
4. töm i grädden och låt det koka upp.
5. till slut häver du i så mycket du vill av ketchupen och BBQ såsen tills du tycker det smakar bra! 
Smaka av med salt och peppar

Servera till vad du tycker passar!

 
 
Det här blev min mat för idag, jag kikade igenom kylskåpet vad jag hade och så gick jag och funderade på vad jag skulle göra och så kom jag på det här! det är så kul att kunna hitta på egna recept och att dom blir god oxå!
nu när jag satt och skrev receptet så kom jag på mig själv att jag använder väldig mycket chili, vitlök och lök men jag tycker det blir jätte gott att använda det i maten! det blir lite andra smaker än vad jag brukar äta! 
men nu ska jag gå och hämta mina ny tvättade kockkläder och så ska jag gå upp och börja jobba!