lite allt möjligt!

3

nu kommer det lite allt möjligt! för jag har inte hunnit blogga sen vi började skolan så det är väll bara att starta där då! '

Första skoldagen:
vi började skolan kl 10 oc vi sluta 1 så det var ju värdens längsta skoldag :P  och efter vi hade slutat så gick jag till malin eller rätatresakt malin kom och hämta mig :P
och sen gick vi hem till malins lägenhet och där somnade jag såklar för jag var så himla trött efter skolan!
och sen efter jag hade sovit i en timme eller nå så väkte malin mig och sa att vi skulle åka till mormor! och när vi kom dit så hade mormor mat åt oss, efter vi hade ätit så baka malin en kladdkaka. mmm :) men sen så gick jag till pappa och så åkte vi hem!

och just det jag köpte ett par kängor oxå! ni får veta snart vad jag skulle ha kängorna till :P

Ljusnansleden: (Fredag)
och så har vi gått ljusnansleden det är på kapt 1 mil var den som vi gick! mend et var inte så jobbigt ändå att gå det för om man har massa folk som man kan prata med så går det ju bra! :) och det hadde ju jag!
och sen på kvällen blev det kåken :) en ungdomsgård som man åker till och ha kul å spelar kor och lite till! :)
Jag, simone och tida gick på preem och hyrde film, dä va fredag den 13:onde och fired up! dom var bra båda två men fredag den 13:onde var läskig men alla dog i filmen och då blev den inte så bra!
och alla somnade tidigt men jag var den som var vaken längst :)

Lördag:
bara för att jag, simone och tilda inte såg hela filmen för vi somna så då kolla vi på den igen!
och sen kom pappa hem och då åkte simone och tilda hem! :(
och sen så åkte vi till abbortjären, där åt vi kräftor mumma ni kan alldrig gissa hur många talikar jag slängde som var full i  kräft skal :P haha jag tömde 8 talrikar!  men det var inte så många på faten som jag tömde men ändå :P
Tycker ni om kräftor?
 och senare på kvällen så satt emil, alex, jag och alla småbarn inne i våran husvagn! och alla vuxna var ute i vårat fötällt!
som vanligt så hålla ja på att somna :P


Söndag (idag):
idag packade vi ihop husvagnarna och åkte hem :( så nu sitter man hemma och har tråkigt men jag ska väll sanrt åka till mamma! och så ska jagväll försöka ragga någon som vill rida med mig idag :P för ja villa gå och bada med hästarna :)
å juste det nu ska ni få veta varför jag har köpt kängor!
på tisdag den här veckan åker hela min klass till helags! (fjällen) där ska vi vandra vi är borta i 3 dagar och sen när vi kommer hem så ska jag åka med pappa till fjällen igen! (där vi har husvagnen på vintrarna) och så är vi borta hela helgen! men efter som vi ska fjällvandra med skolan på tisdag till torsdag sp får alla 8:or ledigt på fredag :)
men nu ska ja fixa lite på bloggen så vi hörs! puss, puss!

Xoxo MIKA
(jag måste knäppa lite nya bilder som jag kan lägga ut för alla jag har är ju gammla nu!)